České firmy podceňují interakci se svou značkou

1. 10. 2018

Autor: Jiří Jón, strategic planner, Ogilvy

V poslední době vídám slovoexperience neboli zážitek opravduvšude – experience marketing, usernebo customer experience. Stalo sebuzzwordem. Relativně málo časuse ale věnuje brand experience,tedy propisování brandu do všechmožných interakcí lidí se značkou.Nemusí jít nutně o komunikaci, aletřeba o produkt, distribuci nebozaměstnance. České značky sena komunikaci zaměřují velmi často.Na úrovni zkušenosti se ale moc mezisebou neliší.

KOMUNIKACE ČASTONEOPODPOVÍDÁ REALITĚ

Jasně, změnit komunikaci je tonejjednodušší. Reálná zkušenost seznačkou je ale stejně důležitá. Jakmůžou lidé věřit supermarketu, kterýdokola omílá, že jejich potravinyjsou čerstvé, a přitom v něm najdoushnilou zeleninu? Nebo bance,co hlásá podporu zákazníkům,a přitom má otevírací dobu pobočekidentickou s časem, kdy všichnisedíme v práci? A co teprve firmy,které se tváří ekologicky, a přitomjsou jejich produkty baleny v nerecyklovatelnýchmateriálech?

EXISTUJE SPOUSTAPOZITIVNÍCH PŘÍKLADŮ

Hodnotu značky zvedá teprvedlouhodobé a smysluplné odlišeníse. A to funguje jak u malých, tak velkýchbrandů. Dopis o tvorbě designukaždého páru ponožek v případěKlubu pánů z Ponožkovic beru jakoskvělou ukázku, jak z každé objednávkyvytvořit zážitek. Footshopje známý svým tónem komunikacev přímé komunikaci. Elephant Ginmá na každé lahvi ručně psanéjméno slona, na kterého koupí danélahve přispíváte. Packaging piva SaltWaterBrewery se rozpustí ve vodě.Google ukazuje na svých zaměstnancíchsvou mantru „Don’t be evil“neboli „nebuďte zlí“ nebo její novouverzi „Do the right thing“, v překladu„dělejte správnou věc“. I takový gigantjako je Coca-Cola dokázal z pouhéhopití vytvořit osobní zážitek tím,že přidal jména na lahve.V době šíření zážitků na sítíchtyto zkušenosti vytvářejí byznysovépříležitosti. Podle výzkumu od PwCje pro 65 procent lidí pozitivní zkušenostdůležitější než dobrá reklama.Takže z hlediska akvizice zákazníkůi jejich loajality se jedná o velmidůležitý nástroj. Doufám, že buduv budoucnu vídat zajímavé exekucenejen na obrazovkách a printech,ale i v rámci celkové zkušenosti seznačkou. Experience totiž dokážez normálního produktu bez velkýchmediálních investic vytvořit značku,kterou mají lidé rádi.

Stáhnout PDF

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumenty:
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather spol. s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy CID, s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy Public Relations, s.r.o.“, ke stažení zde.