I image kampaň může prodávat

12. 11. 2018

Autor: Petr Struna, managing director Media & Distribution, Ogilvy

Poslední dobou mám pocit, že se klienti na internetu„honí“ jen za konverzemi, leady nebo prodejia zapomínají na podporu své značky jako takové.Za posledních pět let se výdaje do internetovéreklamy zdvojnásobily. Sdružení pro internetovýrozvoj (SPIR) odhaduje, že v letošním roce výdajedo internetové reklamy překročí 26 miliardkorun. A jedním z hlavních důvodů je právěvýkonnost on-line reklamy a její plná měřitelnost.Mnohdy slýcháme argumenty, že klienti brandpodporují v rámci svých ATL kampaní (primárnějsou tím myšleny televizní kampaně) a cílemon-line komunikace je doručit výkon.

NEZAPOMÍNEJME NA TY, KDO NÁSJEŠTĚ NEZNAJÍ

Do jisté míry lze souhlasit. Ale každá značka,ač sebevíc známá a oblíbená, časem dospěje dofáze, kdy se výkon kampaní zpomalí a cena zakaždého nového zákazníka nebo transakci začnevýrazně narůstat. Dochází k tomu v okamžiku,kdy se vyčerpá potenciál uživatelů, kteří jsou užve spojení s naší značkou, nebo jsme je zaujalia zkonvertovali v rámci výkonnostní kampaně.S čistě výkonovým přístupem ale opomíjíme tunejširší skupinu – uživatele, kteří náš produkt čislužbu vůbec neznají nebo právě nejsou ve fázizvažování nákupu. U těchto potenciálních zákazníkůpotřebujeme budovat povědomí, aby si nanás vzpomněli, až tu potřebu mít budou.

NEMYSLETE POŘÁD JEN NA VÝKON

Máme tedy zahodit všechny naše zkušenostia analýzy, rozloučit se s výkonem a začít zasenakupovat kampaně na imprese jako v tradičníchmediálkách? Správná cesta je někde uprostřed.Začít přidávat do čistě výkonového mediaplánutaktiky, jejichž cílem není přímý prodej, ale maximalizacezásahu s nízkou frekvencí zobrazení.Stranou samozřejmě nesmí stát práce s daty, aťuž vlastními či třetích stran.

CO NÁM FUNGUJE

U našich klientů se nám nejvíc osvědčila kombinaceprogramaticky nakupovaných formátůs vysokou viditelností, jako jsou brandingy a toppozice, flexibilní nativní reklamy a video reklamyna hudebních serverech YouTube nebo Spotify.Takto nastavená kampaň totiž zajistí dostatečnouviditelnost, ale navíc z těchto ploch získáme přímékonverze a promítne se také do růstu neplacenýchkanálů – ať už díky přímým návštěvám webu neborůstu organické návštěvnosti.

Stáhnout PDF

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumenty:
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather spol. s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy CID, s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy Public Relations, s.r.o.“, ke stažení zde.