Influencery využívá ve svých kampaních téměř polovina českých firem

22. 8. 2017

V českém influencerském prostředí mají největší slovo youtubeři, bloggeři a celebrity, na špičce se drží moderátor Leoš Mareš. Za nejvhodnější formu spolupráce s influencery považují marketéři recenze či doporučení a za stěžejní považují autentičnost influencerovy reakce. Při zapojení influencerů v kampani preferuje více než polovina marketérů barterové platby před finančním honorářem a většina respondentů studie upřednostňuje spolupráci na dlouhodobé bázi. Vyplývá to z aktuální studie Ogilvy & Mather.

„V současné době sociálních sítí se stále populárnějším marketingovým nástrojem stává influencer marketing. Podle výsledků naší studie využívá influencery ve svých marketingových kampaních téměř polovina firem. Převážná většina oslovených vnímá spolupráci s influencery jako komunikační nástroj doplňující ostatní formy marketingové komunikace,“ poznamenal k výsledkům studie Ondřej Obluk, Group Managing Director, Ogilvy & Mather Prague.

Pojem „influencer“ je dnes především díky sociálním sítím velmi široký a může zahrnovat mnoho různých odvětví komunikace. Mezi respondenty studie je tento pojem nejčastěji spojován s poměrně mladým fenoménem YouTube tvůrců, v popředí se ale stále drží i tradičnější celebrity a internetoví bloggeři. Influencerské prostředí se stále rozrůstá a jen v České republice už dnes zahrnuje stovky různých jmen. U našich marketérů se na špičce drží moderátor Leoš Mareš, který se mimo svou práci v rádiu a reklamách nejvíce věnuje influencerským aktivitám na Instagramu. Na platformě YouTube jsou nejznámějšími tvůrci Jirka Král a Shopaholic Nicol, kteří pokrývají kategorii her, lifestylu a módy.

Na rozdíl od televize nebo většiny on-line digitálního obsahu, kde je konzument zvyklý na umisťování reklamních sdělení, publikum influencerů považuje reklamu v rámci obsahu za neautentickou a často se proti ní vymezuje. Zřetelný product placement zde tedy není příliš populární a převažují spíše recenze produktů nebo doporučení. Při zapojení influencerů v kampani preferuje nadpoloviční většina marketérů barterové platby před finančním honorářem a většina respondentů studie upřednostňuje kooperaci na dlouhodobé bázi.

Spolupráce s influencery v sobě skýtá také potenciální rizika. Více než polovina respondentů se při zvažování spolupráce s influencery obává nízké míry kontroly nad kvalitou a obsahem výsledného výstupu. Dalším velkým strašákem je lidský faktor, který může kromě výsledku negativně ovlivnit už samotné úvodní jednání o zakázce. Marketéři také považují za nedostatečné současné způsoby měření dosahu influencerských výstupů.

Stáhnout PDF

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumenty:
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather spol. s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy CID, s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy Public Relations, s.r.o.“, ke stažení zde.