Luxus jako vizitka

11. 8. 2016

Z aktuální studie Ogilvy & Mather vyplývá, že obrazem luxusu jsou pro Čechy především kategorie materiální. Značky přinášející ostatní, většinou osobní požitky v podobě luxusní dovolené, kvalitního jídla nebo vlastního bydlení vnímá jako symbol luxusu pouze zlomek odpovídajících. Za nejluxusnější českou značku považují respondenti sklo Moser, za nejluxusnější světovou hodinky a šperky Cartier.

„V Čechách si lidé luxus dopřávají především kvůli jeho výjimečnosti a kvalitě. Není ovšem prozatím prostředkem uspokojení všech smyslů, ale omezuje se hlavně na demonstraci společenského postavení a touhy po uznání. Jako luxusní kategorie vnímají Češi ještě stále ty, které dávají možnost vystavovat věci na odiv – hodinky a šperky, automobily a módu,“ poznamenal k výsledkům studie Ondřej Obluk, Group Managing Director Ogilvy & Mather Prague.

Tou nejluxusnější českou značkou je v současné době podle dotázaných české křišťálové sklo značky Moser, myslí si to 67 % respondentů studie. Mezi prvními pěti českými nebo původem českými luxusními značkami se umístila značka svítidel a skleněných uměleckých plastik Lasvit, značka hodinek Prim, která nabízí na míru zhotovené kusy nebo limitované edice, značka ručně šité obuvi Zacharias a pětici uzavírá broušené sklo Crystal Bohemia.

Co se týče světových nejluxusnějších značek, zařadili marketingoví manažeři spontánně do první pětice francouzskou značku hodinek a šperků Cartier, módní značku Prada, britský automobil Bentley a módní značky Louis Vuitton nebo Dior. Také při výběru ze seznamu značek, který měli respondenti v druhé části otázky k dispozici, zůstala na prvním místě značka Cartier a mezi prvními pěti se udržely značky Louis Vuitton a Bentley. Dvě příčky se obměnily a pětici doplnil automobil Rolls-Royce a hodinky Rolex.

Za luxusní považují dotázaní ty značky, které umějí vyvolávat pocit výjimečnosti, jsou mimořádně kvalitní a reprezentují společenský status. Luxus je podle respondentů charakterizován slovy jedinečnost, dokonalost a bohatství a je přisuzován především velmi bohatým lidem, snobům a mediálním celebritám.

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumenty:
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather spol. s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy CID, s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy Public Relations, s.r.o.“, ke stažení zde.