Ne, opravdu není jedno, jak ten příspěvek vypadá

22. 10. 2018

Autor: Barbora Šumanská, Heaf of social, Oglivy

Chtěla jsem napsat něco o trendech, které hýbousvětem sociálních sítí. Zmínila bych, že se dařílépe propojovat on-line komunikaci s off-line prodejemnebo že se dá znásobit i přesně změřit zásahtelevizní kampaně, když ji správně adaptujete prosociální sítě. Zajímá to ale někoho?Za poslední tři roky jsem navštívila hodněspolečností a ve dvou třetinách z nich debatao správě sociálních sítí probíhala velmi podobnýmzpůsobem: „Je nám jedno, jak ten příspěvek na sociálníchsítích vypadá, hlavně ať je to vtipný a líbíse to našim zaměstnancům i nám.“Často jsme se ani nedobrali k tomu, proč sociálnísítě vlastně mají. Proto místo žhavých trendůraději píšu jednoduché opakování toho, co vámopravdu nemůže být jedno, když chcete dělatdobrý marketing na sociálních sítích.

VÍTE, PROČ

A rovnou vás zklamu, velmi častá odpověď „protožeje tam každý“, dnes už opravdu nestačí. Důvodmůžete mít i jeden, ale držte se ho za každou cenu.Nedávno naše reklamní agentura slavila 70 letod vzniku a já jsem odmítla dát na náš firemníFacebook pouze fotku dortu. Důvod je jednoduchý:věřím, že chceme říct víc, než že umímeupéct dort – ostatně podívejte se sami na náš profilna Facebooku @ogilvyczech.

VÍTE, PRO KOHO

Dejte si tu práci a zpřesněte si cílovou skupinulépe než „žena ve věku pětadvacet až čtyřicet let“.Právě na ně totiž cílí 80 procent veškerých současnýchmarketingových kampaní. Třeba zjistíte, žeprávě vaše ženy milují turistiku nebo erotiku. Vyjim můžete následně ukázat, že ten krém na ruce,který prodáváte, patří do batůžku hned vedlemapy nebo na noční stolek.

VÍTE, CO

Když víte, co vám má přítomnost na sociálníchsítích přinést a pro koho to všechno děláte, jednodušejise vám podaří vytvořit funkční obsah.Mimochodem s těmito znalostmí dokážetejednoduše vysvětlit kolegům, že vaše zákazníkyopravdu nezajímá, kdo slaví dnes ve vaší kancelářinarozeniny. A pokud vaši spolupracovníci toužípo věčné slávě, ať se raději zkusí zúčastnit talentovésoutěže.

PRAVIDLO ULTIMÁTA

Pro marketéry je důležité si uvědomit, že sociálnísítě nevznikly a nejsou zde pro značky. Jejich primárnímúčelem je být tu pro lidi. Přestaňte dělatuž na sociálních sítích marketing pro sebe a svézaměstnance. Dělejte ho pro současné i budoucí zákazníky.

Stáhnout PDF

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumenty:
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather spol. s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy CID, s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy Public Relations, s.r.o.“, ke stažení zde.