Studie 2009: Recese a změna spotřebitelského chování

15. 7. 2009

Z výsledků studie plyne, že ze tří základních spotřebitelských strategií si české domácnosti vybraly strategii redukční, která představuje především omezení objemu spotřeby a je tou nejjednodušší cestou. Výsledky lze také interpretovat tak, že spotřebitelé věří v krátkodobost recese, kterou se podaří prostě přečkat s určitým odkladem, nikoliv omezením spotřeby. Na otázku k odložení koupě zbytného zboží na pozdější „lepší“ časy odpovědělo kladně 92 % respondentů. Naopak domácnosti se neuchylují k aktivitám, které by sice přinesly úsporu, ale pro ně by znamenaly již více námahy – tři čtvrtiny odpovídajících a jejich bezprostřední okolí nesnížili podíl individuální dopravy, téměř devadesát procent se nesnaží přestěhovat do levnějších bytů.

Stáhnout PDF

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumenty:
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather spol. s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy CID, s.r.o.“, ke stažení zde.
„Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy Public Relations, s.r.o.“, ke stažení zde.