Nudgestock 2020, curated by Ogilvy Consulting

03/06/2020

Experti na behaviorální vědy z britského Ogilvy Consulting připravili maraton třinácti hodin přednášek, diskusí a vzdělávacích seminářů. Letos poprvé on-line a zdarma, v pátek 12. června. Začínáme v 8.30 hodin v Austrálii a končíme ve 21.30 hodin v USA. Světově uznávaní vědci a výzkumníci, pedagogové i odborníci z praxe si budou předávat virtuální mikrofon napříč časovými pásmy. 

Za jak dlouho budou lidé ochotní vyrazit na koncert? Budeme za dva roky ještě pracovat v kancelářích? A pokud ano, jak asi budou vypadat? Změní se postoj zákazníků ke spotřebě a udržitelnosti, když poslední měsíce prožili v čistším a pomalejším světě, a nebyla to vůbec zlá zkušenost? Jsou dnes ještě relevantní všechna data, která jsme doposud shromažďovali? Které nově naučené zvyky si lidé zachovají i po uvolnění všech nouzových opatření, a které vynucené rutiny naopak velmi rádi opustí?

Řečníci letošního Nudgestocku si budou klást tyto a mnoho dalších otázek a seznámí nás se svými zkušenostmi, výzkumy a názory.  

Vystoupí například držitel Holbergovy ceny a profesor na Harvardově univerzitě Cass Sustein, vědec, profesor behaviorální psychologie a autor řady odborných bestsellerů (Jak drahé je zdarmaDan Ariely, nebo výzkumná poradkyně australské vlády v oblasti behaviorální ekonomie doktorka Chiara Varazzani.  

Programem festivalu bude provázet energický Rory Sutherland, dlouholetý propagátor behaviorální psychologie a jedna z vůdčích tváří britského Ogilvy. 

Stačí, když se teď zaregistrujete na Nudgestock.co.uk.

 

Behaviorální psychologie se do povědomí marketérů dostává od roku 2002, kdy Daniel Kahneman jako první psycholog v historii získal Nobelovu cenu za ekonomii. Základem behaviorální psychologie je předpoklad, že lidé se ne vždy chovají čistě racionálně. Nelogičnosti našeho rozhodování je ale zároveň možné zkoumat, definovat a předpokládat. Z pohledu marketingu a reklamy jsou nejcennějšími poznatky behaviorálních věd tzv. “biases”. Označují se tak chyby v kognitivním zkreslení a popsány jich jsou už stovky. Ogilvy Consulting se jejich zkoumání věnuje už řadu let. 

Díky poznatkům aplikované behaviorální psychologie máme dnes v Ogilvy k dispozici paletu nástrojů, které v praxi využíváme při řešení komplexních byznysových a komunikačních problémů. Ve Velké Británii jsme z nich těžili například při zavádění recyklačních praktik na letišti Heathrow. V pražském Ogilvy s poznatky behaviorální psychologie pracujeme při přípravě kampaně pro Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2021.