Na českém trhu startuje Ogilvy Consulting

29/09/2020

Kolegové z Británie už v roce 2010 založili consultingovou divizi Ogilvy, abychom klientům dokázali pomoci tam, kde samotná komunikace nestačí. Nyní ji rozjíždíme i na českém trhu.

Službu, která se nezaměřuje jen na komunikaci, ale řeší problémy hlouběji provázané s jádrem byznysu klientů, představuje nový Consulting Director Jiří Jón.

Jiří Jón, Consulting Director, Ogilvy

Jiří Jón, Consulting Director, Ogilvy

Ti z vás, kteří mě znají nebo četli moje články v Marketing & Media, si mohli všimnout jedné věci — přestože mám původně spíše komunikační background, věnuji se v poslední době hlavně dalším aspektům marketingu mimo komunikaci. Věřím, že marketing opravdu není jen o komunikaci. Jak říká Mark Ritson: „Když se mluví o strategii, tak velmi často mají lidé na mysli pouze jedno marketingové P — promotion. Na ta další 3 P už se trochu zapomíná.“ Marketing, strategie a principy růstu jsou mnohem více než „jen“ reklama. 

Abychom klientům dokázali pomoci tam, kde samotná komunikace nestačí, založili kolegové z Británie už v roce 2010 consultingovou divizi Ogilvy. 

Rozdíl mezi Ogilvy a Ogilvy Consulting asi pro některé lidi nebude na první pohled patrný. Rychle ho proto vysvětlím: Ogilvy je full-service komunikační agentura a do jejího portfolia patří komunikační strategie, public relations, sociální sítě, digitální komunikační platformy a výkonnostní marketing. Ogilvy Consulting je konzultantská firma, která se nezaměřuje jen na komunikaci, ale řeší problémy hlouběji provázané s jádrem byznysu, pro které prostě samotná komunikace není hlavní podstatou řešení. Jde například o otázky typu: 

  • Jak mohou naše značky růst v digitálním prostředí? 
  • Jak budou naše produkty vypadat za 5 let? 
  • Jaká by měla být naše customer a brand experience? 
  • Jak přenést marketing do roku 2021+? 
  • Jakou službou je možné značku přiblížit lidem? 
  • Jaké business modely bychom měli otestovat, vyhodnotit a vypustit? 
  • Jak by měl vypadat on-boarding nových klientů? 
Rory Sutherland, Vice Chairman, Ogilvy UK

Rory Sutherland, Vice Chairman, Ogilvy UK

Oproti ostatním konzultantským firmám, které velmi často hledí pouze na P&L a možnosti, kde ušetřit za účelem zvýšení zisku, případně mají čistě digitálně-transformační expertízu, se v Ogilvy Consulting odlišujeme ve třech podstatných bodech: 

Jednak hojně využíváme poznatky z oblasti lidské psychologie a behaviorální ekonomie. Díky našemu původnímu zaměření na kreativu a hledání jiných cest tak máme širší arzenál než klasické konzultantské firmy. Jak říká Vice Chairman Ogilvy UK a zakladatel behaviorální sekce Ogilvy Consulting, Rory Sutherland: „Pokud je logika to jediné, čím se řídíte, pak musí všichni přijít se stejným řešením. Právě iracionální kreativita je způsob, jak přijít s takovým řešením problému, které by ostatní nenapadlo.“

Druhým velkým rozdílem je, že jak v Ogilvy, tak i v Ogilvy Consulting věříme v sílu značek, zákaznickou zkušenost, data a technologie, které jsou podle nás hlavní klíče k transformaci businessu a jeho dlouhodobému růstu. V éře neustále větší fragmentace jsou značky pojítko pro komplexní organizace a globální ekonomiky. Je prokázané, že silné značky zaměřené na zákazníka (customer-centric brands) zvyšují hodnotu pro akcionáře, podíl na trhu a generují tržby, profit a byznysový růst. 

Poslední rozdíl plyne z naší přirozené expertízy, kterou je nejen tvorba strategií, ale i jejich realizace a dotahování do konce. Výsledkem spolupráce s Ogilvy není pouze koncepční prezentace, kdy je realizace přenechána už samotnému klientovi, ale propracované to-end consumer řešení. S klientem dokážeme projít celou cestu od úvodního až do posledního kroku a pomoci jak s digitální transformací, tak i s komunikační linkou, realizací kampaně na novou službu či produkt až k výsledné změně chování koncových zákazníků. 

Že náš přístup dává smysl, potvrzuje i fakt, že Ogilvy bylo vyhlášeno jedním z lídrů žebříčku marketingových (nikoliv tedy komunikačních nebo reklamních) agentur v Gartner’s Magic Quadrant for Global Marketing Agencies už popáté za sebou. Více info na OgilvyConsulting.com

Moc mě proto těší, že vám můžu prozradit skvělou novinku: Ogilvy Consulting spouštíme i v České republice a já mám tu čest s vedením Ogilvy spolupracovat jako jeho Consulting Director. 

S čím a jak rychle vám můžeme pomoci? 

  • Za jeden den můžeme navrhnout směry vašeho transformačního procesu a identifikovat nové spotřebitelské trendy. 
  • Za jeden týden dokážeme identifikovat nové cesty k oslovení stávajících i potenciálních zákazníků, ukázat inspirativní business modely nebo odhalit hlavní příležitosti pro rozvoj vaší značky. 
  • Za jeden měsíc dokážeme najít prostor k růstu v rámci vaší kategorie, definovat nejlepší mix MarTech platforem či vytvořit prototyp zlepšení zákaznické zkušenosti. 
  • Za jeden kvartál dokážeme zmapovat příležitosti ke zlepšení uživatelské cesty, navrhnout a vypustit do světa nové technologické marketingové platformy. 
  • Za půl roku dokážeme uvést na trh nové produkty a služby nebo představit nové brandové strategie. 
  • Za jeden rok dokážeme zajistit měřitelný růst vašeho byznysu. 

Nejsme na to sami. Inspirujeme se v globální databázi case studies, teoretických i hands-on příručkách a spolupracujeme s experty z celého světa, kteří stojí za projekty, jako jsou Nescafé E-Mug, návrhy na end-to-end development produktu Diet Coke, experience mapa pro automobilku Mini, CX strategie pro Holiday Inn, LEGO nebo American Express či jedno z prvních wearables pro děti, Milo band

Konkrétně my v Praze za sebou máme za poslední rok několik úspěšných consultingových projektů v oblasti energetiky, retailu a FMCG. 

Chcete se o přístupu Ogilvy Consulting a našich službách dozvědět více? Ozvěte se na mail jiri.jon@ogilvy.com