Evropské Effie Awards mají českou stopu
05/12/2022
Agentura Ogilvy si z letošního ročníku soutěže hodnotící efektivitu reklamy odnesla tři zlatá, tři stříbrná a jedno bronzové ocenění. Získala také titul Agentura roku 2022. Z české Ogilvy se na tomto úspěchu podílel Jakub Hodboď, hlavní stratég Ogilvy Česká republika a globální šéf strategie Ogilvy Social.Lab, který byl hlavním stratégem kampaně Milka Tender Words (Ogilvy Berlín). Kampaň získala zlatou Effie v kategorii Mediální strategie a stříbro v kategorii FMCG v sekci Multi-market.

Jakub Hodboď, hlavní stratég Ogilvy Česká republika a globální šéf strategie Ogilvy Social.Lab
Kampaň Tender Words relaunchovala tabulkové čokolády Milka na dvaceti evropských trzích. Jejím cílem bylo zastavit klesající prodeje po pandemii covidu a nastartovat pozitivní růstový trend. Využila k tomu téma empatie, které Milka dlouhodobě spojuje s jemností (tenderness). Pozornost zákazníků si kampaň získala inovativním využitím médií – pomocí personalizace se přiblížila momentům, kdy lidé zažívají nedostatek jemnosti. Například na sociálních sítích Milka nahrazovala nemilé komentáře ikonickými kostičkami čokolády s jemnějšími slovy.
V plné verzi kampaň běžela na klíčových trzích, jako je Německo, Francie či Polsko. Limitovaná edice Milka „Tender Words” se objevila také v českých obchodech.
„Padesát milionů kusů čokolády Milka se záhy vyprodalo. Část kampaně v Německu Milku dostala na přední místa hitparád na Spotify i TikToku. Polská část kampaně patřila mezi nejsledovanější televizní segmenty. Celkově se nám pak na klíčových evropských trzích podařilo zvrátit nepříznivý dlouhodobý trend v poklesu tržního podílu.”
― Jakub Hodboď pro Marketing & Media

klíčový vizuál kampaně Milka Tender Words
Ceny v soutěži Effie Europe uděluje od roku 1996 Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) a oceňuje nejefektivnější značky, marketéry a agentury v Evropě, které tím získávají celosvětový symbol marketingového úspěchu.