Aktivace pro T-Mobile: Jizerská 50 pohledem technologií a umění

13/02/2023

V unikátním projektu propojil magentový operátor svět sportu a umění pomocí nejmodernějších technologií přenosu dat. Během nedělního závodu Jizerské 50 vzniklo vizuální dílo ve formě animace, která v reálném čase reflektovala dění na trati. Poprvé v České republice tak bylo možné sledovat a zachytit sportovní závod touto netradiční formou. 

„V dnešním digitálním světě s široce dostupnými technologiemi vidíme spoustu příležitostí k propojování zdánlivě nespojitelného. Virtuální spojení sportu a umění skrze náš projekt může nadchnout nejen sportovce, ale i milovníky designu, umělé inteligence nebo technologického pokroku. Dílo může různé komunity oslovit i propojit a každý se může nechat instalací na chvíli ‚unést‘.“

― Ladislav Báča, ředitel značky a marketingové komunikace společnosti T-Mobile Česká republika

Vizuální dílo vzniklo kombinací umělé inteligence, kreativních nápadů, a především aktivity všech závodníků na trati s využitím nejmodernější technologie 5G sítě T-Mobile. Jednalo se o kombinaci dat v reálném čase sesbíraných přímo na trati v Bedřichově.  

„Je skvělé, když můžeme objevovat nové technologie a cesty, jak přistoupit k tradičním médiím, formátům nebo sdělením. Vizualizace dat ze sportovního přenosu touto formou je příležitost, kterou jsme si s klientem nechtěli nechat ujít.“

― Michaela Pechanová, Creative Director týmu Ticino

Projekt pro T-Mobile kreativně, strategicky i organizačně zajistil tým Ticino (WPP). O produkci uměleckého díla se postarala agentura Nice!, o zvuk brazilské studio Hefty. Komunikačním partnerem celého projektu je agentura Raul, organizátor Jizerské 50. Celý přípravný proces kampaně trval zhruba tři měsíce a hlavním cílem bylo inspirovat k propojování různých komunit a ukázat, co dnešní technologie umožňují i v rovině umění. Umělecká simulace závodu bude dále vytěžena pro charitativní účely.  

O netradičním uměleckém přenosu populárního běžkařského závodu informovala i média, např. CNN Prima News, Reflex.cz, Deník.cz nebo Mediaguru.cz.